A disinfezzione per l'acqua potabile serve un scopu cruciale - eradicà una vasta maiuranza di microorganismi patogeni dannosi, cumprese battìri, virus è protozoi, per prevene a diffusione di e malatie di l'acqua.Mentre a disinfezzione ùn elimina micca tutti i microorganismi, assicura chì u risicu di e malatie di l'acqua hè minimizatu à livelli ritenuti accettabili in i normi microbiologichi.A sterilizazione, invece, si riferisce à l'eliminazione di tutti i microorganismi prisenti in l'acqua, mentre chì a disinfezione mira à una parte sustanziale di microorganismi patogeni, riducendu i risichi assuciati à e malatie di l'acqua.
Evoluzione di e tecniche di disinfezione
Prima di a mità di u 19u seculu, quandu a teoria patogena bacteriana hè stata stabilita, l'odore era cunsideratu un mediu per a trasmissione di e malatie, influenzendu u sviluppu di e pratiche di disinfezione di l'acqua è di l'acqua.
Metodi di disinfezione per l'acqua potabile
Disinfezione fisica
I metudi fisichi cum'è u riscaldamentu, a filtrazione, a radiazione ultravioletta (UV) è l'irradiazione sò impiegati.L'acqua fogera hè cumuna, efficace per u trattamentu à piccula scala, mentre chì i metudi di filtrazione cum'è a sabbia, l'amianto o i filtri di l'acitu di fibra eliminanu i batteri senza tumbà.A radiazione UV, in particulare in a gamma 240-280nm, mostra proprietà germicide potenti, adattate per quantità d'acqua più chjuche, utilizendu disinfettanti UV diretti o di manica.
Disinfezione UV
A radiazione UV trà 200-280nm uccide in modu efficace i patogeni senza l'usu di sustanzi chimichi, guadagnendu prominenza per a so efficienza in u cuntrollu di l'agenti chì causanu e malatie.
Disinfezione chimica
I disinfettanti chimichi includenu clorazione, cloramine, diossidu di cloru è ozone.
Cumposti di cloru
A clorazione, un metudu largamente aduttatu, dimustra proprietà germicide forte, stabile è costu-efficace, aduprate in modu efficace in u trattamentu di l'acqua.Chloramines, un derivatu di u cloru è l'ammonia, cunservanu u gustu è u culore di l'acqua cù una capacità oxidativa più bassa, ma necessitanu prucessi cumplessi è cuncentrazioni più altu.
Diossidu di cloru
Cunsideratu cum'è u disinfettante di quarta generazione, u diossidu di cloru supera u cloru in parechji aspetti, affissendu una disinfezzione megliu, a rimozione di u gustu è i sottoprodotti carcinogeni più bassi.Hè menu affettatu da a temperatura di l'acqua è mostra effetti bactericidi superiori nantu à l'acqua di mala qualità.
Disinfezzione di l'ozonu
L'ozonu, un ossidante efficace, offre l'eradicazione microbiana à spettru largu.Tuttavia, ùn manca a longevità, a stabilità, è esige un sapè tecnicu per u monitoraghju è u cuntrollu, principarmenti utilizatu in a pruduzzioni d'acqua in bottiglia.
Eccu alcuni standard internaziunali per a disinfezione di l'acqua potabile
I requisiti di l'indice di cloru liberu sò: u tempu di cuntattu cù l'acqua ≥ 30 minuti, l'acqua di fabbrica è u limitu di l'acqua terminale ≤ 2 mg/L, u marghjenu di l'acqua di fabbrica ≥ 0,3 mg/L, è u marghjenu di l'acqua terminale ≥ 0,05 mg/L.
L'indici di u cloru tutale sò: u tempu di cuntattu cù l'acqua ≥ 120 minuti, u valore limite di l'acqua di fabbrica è l'acqua terminale ≤ 3 mg/L, u surplus d'acqua di fabbrica ≥ 0,5 mg/L, è u surplus d'acqua terminal ≥ 0,05 mg/L.
I requisiti di l'indici di l'ozone sò: u tempu di cuntattu cù l'acqua ≥ 12 minuti, l'acqua di fabbrica è u limitu di l'acqua terminale ≤ 0,3 mg / L, u residu di l'acqua terminale ≥ 0,02 mg / L, se sò usati altri metudi di disinfezione in cullaburazione, u limitu di disinfettante è residuale U currispundente. esigenze deve esse cumpletu.
I bisogni di l'indici di diossidu di cloru sò: u tempu di cuntattu cù l'acqua ≥ 30 minuti, l'acqua di fabbrica è u limitu di l'acqua terminale ≤ 0,8 mg/L, u bilanciu di l'acqua di fabbrica ≥ 0,1 mg/L, è u bilanciu di l'acqua terminale ≥ 0,02 mg/L.